С аймън Лоасби, ръководител на дизайнерския център на Hyundai в Корея, задава горния риторичен (може би) въпрос. На BMW и Mercedes този въпрос изглежда не ги вълнува, след като баварците позиционираха 16-инчов по средата на таблото и опънаха един по широчината на цялото челно стъкло. Новият Hyperscreen на Mercedes пък е с диагонал вече 1 метър.
Но вероятно е бъдещето да отиде в обратно посока, от помпозността до крайния минимализъм. Поне това предвещава Concept Three на Hyundai. В скорошно интервю за Auto Express Лоасби постави под въпрос необходимостта от сензорни екрани, когато потребителите все още предпочитат бутони за повечето функции на автомобила, като например сила на звука, отопление на седалките, климатик и контрол на различни медийни носители.
„Тогава започваш да се питаш: „Е, защо ни е нужен екран? Не обратното, не защо ни трябват бутони? Защо имаме екран и не можем ли да го направим по друг начин?“
Лоасби добавя, че клиентите също са „разочаровани от това, че трябва да гледат и да преминават през слоеве, така че как да опростим това?“
Concept Three на Hyundai не е лишен от екрани. Няколко са струпани около волана, но са малки и придружени с бутони на таблото. Това е изчистена, семпла конфигурация, която изглежда безопасна, нещо, което Лоасби казва, че е важно за марката и нейния ангажимент към бутоните при представянето на Ioniq 9 на автомобилното изложение в Лос Анджелис миналата година.
Hyundai не е единственият автомобилен производител, който мисли за бъдеще без екрани. Най-новата концепция на Cadillac няма централен сензорен екран, който е основен елемент в съвременните автомобили. Има екран по таблото и друг във волана, който компанията се стреми да разработи като реален продукт. Гласовото управление е друг път, който автомобилните производители все още проучват, надявайки се, че изкуственият интелект може да подобри качеството, и има голям фокус върху превръщането на цялото предно стъкло в head-up дисплей с добавена реалност.
Ако потребителите искат обратно бутони, това дава на автомобилните производители свободата да преоткрият интериора отново.